Malujemy muzykę
Uczniowie klasy 1a na lekcjach angielskiego realizowali projekt eTwinning "Drawing the music".
Głównym zamysłem projektu była próba przełożenia na język barw emocji, które towarzyszą nam w czasie słuchania muzyki - radości, smutku, złości... Polscy uczniowie pod kierunkiem nauczycielki języka angielskiego interpretowali utwór Michała Lorenca "Taniec Eleny". W efekcie powstały obrazy pełne wyobraźni i wrażliwości. Dzieci nazywały też po angielsku emocje i inne elementy swojej pracy.
Uczniowie innych szkół europejskich również próbowali przenieść na płótno dźwięki muzyki polskich, angielskich i włoskich kompozytorów. Mnogość interpretacji plastycznych jednego utworu muzycznego zdumiewa i zachwyca.
Dzieci z Bułgarii zainspirowane muzyką Vivaldiego stworzyły prawdziwe arcydzieła.
Polscy uczniowie słuchali klasycznych utworów F. Chopina oraz M. Lorenca, malowali to, co sobie wyobrazili podczas słuchania muzyki, a następnie podpisywali elementy pracy angielskimi wyrazami. Efekty są oszałamiające!
Angielscy uczniowie zostali poproszeni o narysowanie emocji, jakie muzyka Kadinskiego w nich budzi.
Inni uczniowie tej samej angielskiej szkoły mieli namalować historię opowiadaną przez utwór muzyczny: The Arrival of the Queen of Sheba by Handel.
Z muzyką Pietro Mascagni "Cavalleria Rusticana" zmierzyli się uczniowie włoskiej szkoły z 1C Via de Vito, S.Salvo.
Interpretacja utworu Edwarda Elgara "Nimrod" przez angielskich uczniów zaciekawiła i dostarczyła wielu estetycznych doznań.
Z pomocą technik komputerowych powstały przepiękne prace, przedstawiające "Cztery pory roku" w innym świetle.
Tureckie dzieci ilustrowały najpierw ruchem, a później pastelami utwór gitarowy zagrany przez starszych uczniów.
Włosi wierni swoim kompozytorom zobrazowali muzykę Gioacchino Rossiniego.
Włosi interpretowali utwór Vivaldiego różnymi technikami plastycznymi.